Brändi-ilme

Mikä tarkoittaa
onnistunut brändäys?

Tiedätkö sen tunteen, kun tunnistat yrityksen tietyn värin tai sloganin perusteella. 

Esimerkiksi sitä on onnistunut brändäys. Yrityksen brändi muodostuu usein asiakkaiden mielikuvien perusteella, mutta näihin mielikuviin on mahdollista vaikuttaa. Logo, yhtenäinen visuaalinen ilme ja selkeä ääni auttavat muodostamaan tunnistettavan brändin. Näitä hyödyntämällä voidaan välittää asiakkaille yrityksen tarinaa, arvoja ja missiota.  

Nykypäivänä markkinoilla erottautuminen on tärkeää, eikä brändin merkitystä tässä voi väheksyä.

Olisiko aika uudistaa vanhaa ilmettä tai luoda jotakin aivan uutta? 

Brändi-ilmeen uudistaminen

Tarjoamme pakettihinnalla brändi-ilmeen uudistamista tai luomista. Mikäli sinulla olisi tarve yksittäiselle muutokselle, niin ota meihin yhteyttä. Hintoihin lisätään voimassa oleva arvonlisäverokanta.

Brändi-Ilme

Kun yrityksen ilme kaipaa jotakin uutta tai se tulisi luoda kokonaan uudelleen.

700
/ alkaen
  • Aloituspalaveri
  • Logon suunnittelu ja toteutus
  • Värimaailman määrittely
  • Elementit ja kuvamaailman määrittely
  • Markkinointiin soveltuvat pohjat
  • Yrityksen viestintä, persoona ja tarina
  • Yhtenäinen brändikirja ja ohjeistus

Varaa ilmainen tapaaminen

Tuntuuko aloittaminen haastavalle tai kaipaatko apua oikeiden palveluiden valintaan? Me autamme sinua. 

Brändi-ilme on yrityksesi visuaalinen kieli ja se koostuu väreistä, fonteista, logosta, kuvamaailmasta ja muista visuaalisista elementeistä. Hyvin suunniteltu brändi-ilme tekee yrityksestäsi tunnistettavan, herättää luottamusta ja tukee mielikuvaa. Ilman selkeää ilmettä yritys helposti hukkuu kilpailijakentällä massaan.

Brändi-ilmeeseen kuuluu tyypillisesti logo, värien määrittely, typografia (fontit), kuvamaailma, graafiset elementit ja niiden käyttöohjeet. Kokonaisuus kootaan brändiohjeistoon, joka auttaa pitämään ilmeen yhtenäisen eri kanavissa ja materiaaleissa.

Ilmeen päivitystä kannattaa harkita, jos yrityksesi on muuttunut esimerkiksi palveluiden, kohderyhmän tai strategian osalta, visuaalinen tyyli tuntuu vanhentuneelta tai ilme ei enää erotu kilpailijoista. Joskus jo pienikin päivitys voi tehdä ison eron.

Kyllä, jos logo toimii edelleen ja istuu hyvin uudistettuun kokonaisuuteen. Monesti pienillä viilauksilla, kuten väreillä tai sijoittelulla saadaan vanha logo istumaan uuteen ilmeeseen, säilyttäen silti brändin tunnistettavuus ja historia.

Aikataulu riippuu projektin laajuudesta ja päätöksenteon nopeudesta, mutta yleensä puhutaan 2–6 viikosta. Jos mukana on esimerkiksi myös verkkosivujen päivittäminen tai laajempi strategiatyö, aikataulu voi venyä sen mukaan.

Hyvä lähtökohta on käsitys yrityksen tavoitteista ja ydinviestistä. Jos nämä eivät ole vielä täysin selkeitä, niin ei huolta. Käymme kartoituspalaverissa läpi yrityksen tilannetta ja tulevaisuutta yhdessä. Voimme aloittaa myös syvemmällä analyysilla, joka auttaa selkeyttämään tilannetta.

Ei tarvitse olla! Autamme rakentamaan brändin alusta asti, jolloin yhdessä määrittelemme ydinviestit, kohderyhmät ja visuaalisen ilmeen. Saat selkeän, yhtenäisen ja toimivan brändin, joka tukee liiketoimintaasi heti ensimmäisistä askeleista lähtien.

Ei tarvitse olla täysin valmis! Vaikka on hyvä, että sinulla on visio siitä, mitä tarjoat ja kenelle, brändin rakentaminen voi auttaa sinua selkeyttämään ajatuksiasi. Autamme sinua jäsentämään idean ja varmistamaan, että brändi tukee pitkän aikavälin tavoitteitasi.

Kaksi tekijää, jotka auttavat yritystäsi kasvamaan ymmärrettävällä ja monipuolisella markkinoinnilla.

Tampereelta käsin, kaikkialle Suomeen.

Yhteystiedot

Ollaanko yhteyksissä?

Voit jättää sähköpostisi alle, niin otamme sinuun yhteyttä!